HANGÁR
Letouny, které čekají na své piloty
Modely tištěné 3D technologií

MUSTANG P51-D
North American P-51 Mustang byl jednomístný stíhací letoun dlouhého doletu, který během druhé světové války sloužil na straně spojenců. Jednalo se o jeden z nejúspěšnějších typů stíhacích letounů. Většinou doprovázel bombardéry při náletech na Německo a spojencům pomohl získat vzdušnou převahu.
Typ: Bojový stíhací letoun II. světové války
Cena: 900 Kč

Messerschmitt Bf 109
Messerschmitt Bf 109 byl německý stíhací letoun zkonstruovaný pod vedením prof. W. Messerschmitta u společnosti Bayerische Flugzeugwerke v polovině 30. let dvacátého století. Bf 109 byl standardním stíhacím letadlem Luftwaffe těsně před druhou světovou válkou a v jejím průběhu tvořil spolu s Focke-Wulfem Fw 190 páteř stíhacích sil Luftwaffe. Messerschmitt Bf 109 sloužil v mnoha zemích i po skončení druhé světové války. Jde zatím o nejvíce vyráběný stíhací letoun a zároveň co do sestřelů protivníka vůbec nejúspěšnější stíhací typ historie
.
Typ: Bojový stíhací letoun II. světové války
Cena: 1300 Kč

Piper Pawnee
Piper Pawnee bylo jedno z prvních letadel speciálně navržené a postavené pro použití v zemědělství. V křídlech byly nádrže na postřikové látky, kokpit pilota byl chráněn proti jejich vniknutí. Navíc měl pilot vynikající výhled. Kokpit byl robustní konstrukce, který by měl pilota ochránit při případné havárii za malé rychlosti
Typ : Užitkový letoun
Cena : 2700 Kč

Il-2 M3 Sturmovik
Unikátní na tuto dobu bylo pancéřování, které začínalo pancéřovým kuželem vrtule a končilo až za sedadlem pilota, kde se nacházel střelec kulometu ŠKAS ráže 7,62 mm. Křídla byla celokovová a jen zadní část trupu tvořilo dřevo. Stroj poháněl motor Mikulin AM-35 o výkonu 993 kW.
Německými vojáky byly stroje Il-2 brzy přezdívány černá smrt . V sovětské armádě byly nazývány "létající tank", "létající pěšák", "iljuša" nebo "hrbatý". Asi nejznámější přezdívkou byl název šturmovik ("bitevník" - od slova штурм, "útok"), který se stal v ruštině i oficiálním názvem kategorie bitevních letadel.
Typ : Bitevník II. světové války
Cena : 2300 Kč

EFW C.3603
Jednomotorový víceúčelový
(průzkumný, bitevní a těžký stíhací) letoun.
Výroba sériové
variianty, označené C.3603, začala v roce 1941 u firmy
EFW (Eidgenössiche Flugzeug-Werke), což byla ovšem přejmenovaná EKW. Na
výrobě se podílelo i několik subdodavatelů, jmenovitě například firma
FFA (Flug- und Fahrzeugwerke Altenrhein). Letou měl již zatahovací
podvozek. Výzbroj byla poměrně silná, pevnou tvořil kanon Oerlikon FF
ráže 20 mm, střílející skrze dutý hřídel motoru, a dvojice kulometů Bern
ráže 7,5 mm v křídle. Třetí kulomet stejné ráže měl k dispozici v
pohyblivém provedení druhý člen posádky. Na křídelní závěsníky bylo
možno zavěsit pumy menších hmotností. Těchto letounů bylo vyrobeno 160.
Typ: Útočný bombardér II. světové války
Cena: 1800 Kč
EasyMax001
Cena : 1200Kč
Focke-Wulf FW 190A
Focke-Wulf Fw 190 Würger (česky "ťuhýk") je německý jednomístný jednomotorový stíhací letoun Spolu s dobře známým protějškem letounem Messerschmitt Bf 109 se Fw 190 stal páteří stíhacích sil Luftwaffe . Fw 190 byl mezi piloty velmi oblíbený.
Fw 190 poskytoval větší palebnou sílu než Bf 109 a podle názoru
německých pilotů, kteří létali s oběma stíhačkami měl v nízkých až
středních nadmořských výškách vynikající manévrovatelnost. Je považován
za jeden z nejlepších stíhacích letounů druhé světové války. Byl vyráběn v 18 základních variantách. Fw 190 se vyznačoval mohutnou výzbrojí, solidním pancéřováním a
výhledem z kabiny, ovladatelností a dobrou manévrovatelností v nízkých a
středních výškách. Byl to univerzální letoun, který se hodil jak pro
souboje stíhačů, tak pro bitevní úkoly či na přesné bombardování.
Cena : 1300 Kč